måndag 26 november 2012

Måndagsblues

Jag måste erkänna att trots att jag är mammaledig och inte jobbar så känner man av en typ av måndagskänsla. Vet inte om det har att göra med att Anders drar till jobbet igen eller om det är för att man kör på lite extra på helgerna. I vilket fall är jag helt slut. Mentalt framför allt. Fysiskt vet jag inte helt. Tror att yogapasset jag ska på i kväll kan städa upp lite både i nöt och kropp. 

Någon som inte märker av vilken dag det är de är Ella. Hon är pigg och glad. Idag är hon dessutom på upptäcktsfärd. Just nu är våran godisskål föremålet för hennes intresse och precis när jag skrev detta, så kommer hon bort till mig och ska pilla på datorn. Hon är som en ettrig liten terrier, fram ska hon och till varje pris. Så det är tur att man har någon som får en på bättre humör denna måndagen. 

Under två sekunder stod hon helt utan stöd.

Det skulle även lekas med skålen. Det slutade med att hon stod med bägge fötterna i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar