torsdag 22 november 2012

En gång i veckan?

Jag kan inte säga annat än att gå med en liten tjej runt i vår lägenhet inte underlättar bloggandet. Det är inte en lugn stund hemma nu. Ska hon inte gå med mig så måste jag passa på henne då hon är ute på egna äventyr. Men igår så tänkte jag, nu ska jag försöka mig på ett projekt i mammaledigheten. Jag ska sy en klänning till Ella. Så efter några svettiga timmar och en extremt mammig Ella (hon hade ju fått alldeles för lite uppmärksamhet) så var klänningen klar. Fin blev den men efteråt var det tre timmar med promenad med Ella i lägenheten. Så de blir nog inte några mer syprojekt på ett tag. 

Det ska tilläggas att nu när jag skriver detta inlägget (med enbart vänsterhanden) så har Ella som sitter bredvid mig (jag håller henne med höger hand) dragit i mitt hår, pillat mig i både näsa och öga och nu så klättrar hon på mig, allt för uppmärksamhet. Tror detta är vad folk menade med att barn blir mammiga. Det är både jobbigt och charmigt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar