torsdag 15 november 2012

Ella klättermus

Ja nu har det rent av exploderat hemma. Då tänker jag mer bestämt på allt som Ella har gjort den sista veckan. Jag tror jag måste göra en lista. Det hela började när vi var i väg på stugtur i helgen. 

Det började med att Ella började åla sig mera organiserat. Men antagligen var det inte spännande nog så någon dag senare började hon krypa. Hon har ju försökt innan men nu tror jag allt lossnade för henne. I samma veva så började hon klättra på möbler. Hon står i skrivande stund mot soffan och biter mig i fötterna när jag skriver detta. Gissa om det kittlas. Så nu är det stora intresset att klättra på allt som går. Inga mera lugna stunder för mamma. 

Annars har hon börjat vinka. Inte helt vid de tillfällen man förvantar, men hon gör det sporadiskt. Hon säger Mamma (!) och hon kan skaka på huvudet när man gör det till henne. Innan helgen kunde hon bara det sistnämnda. 

Förutom alla dessa fantastiska framsteg så har Ella varit på 8 månaders kontroll. Allt gick fint. Nu är 76 cm lång, väger 10.4 kg och har en nöt som är 46 cm i omkrets.  









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar